Friday, October 27, 2006

Lengang

UTM lengang. Aku dah terlajak balik awal. Seawal hari raya kedua. Niat di hati tak nak susahkan family. Erm, family pun dah beraya di perak. Isk kekawan semua balik lewat. Aku tak dengar bunyi motor pun, tak nampak kelibat orang bergerak pun. Aduih sakit nye jiwa ni. Aku tak pernah dok sorang sorang gini. Rasa kesangapan terserlah. Dah la tak sempat angkut rendang and ketupat hehe. Mama just bekalkan mihun goreng je (alhamdulillah). Aku wishkan semua orang selamat hari raya, maaf zahir batin. And jangan la buat kerja gila balik kampus seawal hari raya kedua mcm aku ni, serious laaa jatuh giler dok sorang.
Aku ada berbual dgn sorang akak ni. Dia bakal berjauhan dengan suami dia sebab suami dia nak pursue phD. Depa ada baby girl umur 8 bulan. Herm, if aku la, aku tak sanggup berjauhan dgn suami. Sungguh. Akak tu tak dpt nak ikut suami sbb living cost sana tinggi, and dia tak mampu nak cope dgn lifestyle kat jepun (dia pernah cuba, tak lepas). Aku lak erm, entah, rasa tak sanggup berjauhan la dengan org yg aku kasihi. So aku akan avoid la daripada bercenta dgn orang yg nature kerjanya berjauhan dgn family berhari hari, tak sanggup weh. Talk about kawen, during raya aritu nenek and kezen aku dah pesan cari boipren cecepat. Infact before aku balik, time bersalaman dengan nenek, dia peluk cium aku, dengan pesanan kot kot la dia tak sempat tengok aku kawen nanti. Haih.
Senang je aku jawab, "nenek mana leh mati dulu, nana tak kawen lagi" hehe. Aku sambung gelak la. Tapi serious, aku nak nenek aku sempat tengok aku. Nenek dah tua. Aku just terfikir, if tak sempat tengok aku kawen, at least aku sempat pertemukan bf aku dgn nenek. Itu je harapan aku. Herm. Sadis nye bila pk. Aku benar benar sayangkan nenek.
Ok la. Tanak citer meleret pepanjang. Gtg. Nak wat keje. Mwah

:+: CikPayung :+:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home