Saturday, October 28, 2006

Yeay

Kakngoh dah balik. And aku tak keseorangan di rumah lagi =) I woke up and aku perasan selipar kakngoh yg terletak tepi pintu masuk mlm tadi dah takde. I knew dia dah balik. Rasa nak terkam je bilik dia and borak borak dgn dia, but pintu bilik kakngoh terkatup rapat, and tiada bunyi yang kedengaran dari dalam bilik tu. Tidur agaknya. So aku buka sliding door, selak langsir nak bagi cahaya masuk ke dalam umah, and aku sambung tidur hehe.

And bila aku terjaga dari tidur buat kali kedua, I found kaklong and kakngoh di ruang tamu dok borak borak. Aku sangat lah happy. At last dapat jugak mulut ni bercakap dan berbual dengan seseorang. Kalau idak asik jari je menaip berbual, tak syok =D Macam-macam kami bualkan, and korang bayangkan je la, aku dengan tak mandi + baju kelawar + rambut tak tentu hala dok sakan nak berbual, lepas gian berbual jap. And then kakngoh nak pi mandi, aku pun decide nak pi mandi gak. Then kaklong pun pulang ke kolej dia, yg located not far from our apartment, three minutes driving jek.

Herm. Overall, both of them terkejot bila aku beritahu aku pulang ke kampus on second day of raya. Dedua macam tak percaya. Aku pun sebenarnya mcm tak percaya. But hehe, aku berjaya buat kerja gila, yeay! =) Kaklong told me kampung dia banjir, kakngoh pun cakap, kedah banjir, tapi area rumah dia tak kena la. Herm, mmg selalu banjir ke kat sana? Aku ni geografi mmg hancur sket, monsun timur laut ke barat daya ke tenggara ke, semua fail. So aku tatau la sekarang ni musim ape, nak masuk musim tengkujuh agaknye. Patut la hujan, ye dak? Erm tapi kaklong said abis padi nenek dia, and I was like, herm, sian nenek kaklong. Penat penat tanam, dah elok elok dah, tup tap ditenggelami air. Nak buat macam mana. Hebat mana pun teknologi, hebat mana pun kita, kita tetap tak mampu melawan forces of nature.

Ok la. Mau sambung buat kerija. Mwahahaha aku dah ada geng yea yea. Takde la kesangapan lagi. Alhamdulillah. Poof!

:+:CikPayung:+:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home