Monday, April 30, 2007

Cuaks

Tadi wati menyaksikan aksi cuaks aku yg mencapai tahap gaban. Semuanya gara-gara plet number motorsikal kepunyaan seseorang. Tengah syok-syok aku drive nak parking depan kedai ni, terus aku jadi tak tentu arah bila wati sebut number plet _ _ _ _ _ _. Terus terasa macam nak menyorok bawah kereta kahkah. Alkisah, plet motor itu kepunyaan someone yang aku kenal selepas biotech exhibition. Aku segan and malu. Tu pasal la aku jadi cuak. Awalnya, aku berniat mau join wati turun ke kedai tu, sebab nak beli something utk dikunyah sambil membuat kerja hingga ke subuh. Tapi bila dah jadi gelabah and cuak gitu, terus aku suruh wati tlg belikan je. Tu pun ntah merapu ape ntah aku pesan kat dia. Aku tamo twisties, tapi aku pi pesan kat dia twisties. Then, bila wati dah kuar, aku pandang mirror kete, aku nampak that guy berjalan keluar dari kedai menuju ke motor nye. Aku sekadar intai dari dalam kereta. Mamat tu berselisih dengan wati, tapi aku tak pasti if dia perasan itu adalah wati atau tidak. Then dia naik motor, start enjin and mula gerak. Aku dok intai diam diam dari dalam kereta. Mementang la gelap, aku bajet dia tak nampak. Tapi bila dia dah gerak, terkejut gak la aku bila aku perasan dia menoleh kepala memandang ke arah kereta aku, ke arah aku. Terus aku tunduk. Aku tak pasti dia toleh ke arah mana sebenarnya, tapi direct terpandang arah aku, tak pasti dia perasan aku ada ke idak, sebab gelap. Hehe. Inilah pengalaman aku cuaks cuaks tahap mendebarkan. Then bila dah confirm dia tarak. Aku cecepat pi kedai, and beli roti. Haha sebenarnya aku nak roti, bukan twisties. Harap maklum kehkeh.

1 Comments:

Blogger Nazmy Mohamed said...

wawah...malu2 iguana plak, lenkali kuar n trus jrit2 nama mamat tuh, ckp dier "lawa moto fewwit!"

7:18 PM  

Post a Comment

<< Home