Monday, April 30, 2007

Pesanan Penaja

Akhirnya misteri pesanan penaja terbongkar. Last week, diwaktu malam, aku ingin menggerakkan diri ke kedai. So aku drive kereta memalam. Bila dah sampai kedai, baru aku tersedar kat wiper cermin depan bebetul hujung ceruk di bahagian penumpang belah kiri, ada sehelai kertas tertempek kemas di cermin kete aku. Aku punye la cuak "pakguard mane yg tabah gile dok menyaman orang memalam buta ni". Pastu aku pun nengok le surat cinta ape yg aku dapat. Rupa rupanya ada surat pesanan penaja. Menariknya, pesanan penaja tu bukan utk aku, tapi utk housemate aku, memek. Dia wish memek and kawan kawan memek good luck utk xm and utk psm. Di ceruk bawah surat tu, ada lak, from _ _ _ _ _ _. Number plet kete/motor beliau. Puas la aku gelak. Semenjak itu, agak tercari cari jugak la gerangan sape yg berjaya melihat kereta aku persis sebiji peti surat. Tapi tak pernah ketemu. Kereta byk giler weh dlm utm ni, juling la mata kalau asik nak tengok plet kete, kang tak pepasal eksiden. Al kisah la kan. Tadi pas setel keje sket, pi la ke cafe k9 nak beli makanan. Time aku nak parking aku nampak plet tu! Ianya bukan motor, tapi sejibik kereta, warna cekolat cekolat gitu ( aku tak reti nak describe kaler ape sbnarnya, tapi macam cekolat ). Pastu kebetulan ada sorang mamat tu tengah nak lintas jalan menuju ke arah deretan kereta yg parking. Obvious gile dia adalah pemilik kenderaan hikmat tu, sebab dia mcm terkejut tengok kereta aku and dia tersengih sengih sambil bagi signal kat kawan dia, yg jalan tak jauh di belakang dia. Pastu diaorang cecepat masuk kereta, and blah. Aku buat buat tak nampak la, kunun tak perasan langsung kewujudan insan yg telah menjadikan kereta aku seperti peti surat bergerak. And utk pengetahuan korang, aku mmg kenal pun dorg tu. Tapi kenal muka je la. Pemandunya aku tak prnah kenal, tapi aku pernah kenal kawan dia tu. Senior, yg pernah amik beberapa subject sekelas dgn aku (tak silap aku beberapa subject la). And both of them tu, master students. Kui kui akhirnya misteri telah diselesaikan. Terima kasih tummytrim kahkah

0 Comments:

Post a Comment

<< Home