Monday, August 13, 2007

Jubah!

Huhu.. Today is Monday. Smart Day in UTM. All the students must wear formal attire (baju kurung, kemeja and seluar, bukan baju melayu ek). All these while dok bajet utm dah tadak budak budak kiut. But today, berjaya nampak ramai gak yang kiut miut uhuks. Muka baik jer, mayb because pakai molek molek kot. Ok la. Talk bout the jubah part.
We arrived at the stor jubah area around 9.10am. And to my suprised, line dah panjang dah. Kalau nak dikira kira,I might have been the 100++th person yang kena beratur. Matahari pun memanjat naik slow slow dengan penuh romentik. So I decided to go to my car, to fetch my umbrellas... Dua ketul aku bawak. The colorful caltex umbrella tu aku nak guna dgn wati n su, while the blue giordano umbrella nak bagi pinjam pada sesiapa yang aku kenal. Cuaca akan jadi sangat terik tak lama lagi. On my way menuju ke arah wati n su, I saw kak nifah and kak ila tengah beratur gak. I went to them and asked them, datang amik sapa punya jubah. Dia kata, dia tlg amikkan jubah Ir. So aku bagi pinjam la payung giordano tu.
Beratur punya beratur, aku rasa dahaga. So aku tinggalkan barisan, to buy air teh ais. Lucky me, datang bertiga dgn wati n su, so bebila langkah aku panjang, depa boleh jagakan tempat aku. So bila aku beli air, aku ada nampak la muka muka penuh mengharap dok pandang air teh ais aku tu hehe.. Sian gak. Tapi aku tak serajin itu utk offer membeli air utk semua org, or tak semurni itu utk membelanja ramai orang beli air. Kalau aku kaya raya, mungkin aku dah bukak kedai air and bagi air free je kat situ. Serious mmg terik sangat sangat.
Later kak nifah and kak ila dah selesai guna, sebab dorg dah tiba ke dalam stor jubah tu. So depa pulangkan payung tu. And aku buat aktiviti mencari memana muka yg aku kenal utk pinjamkan payung, so the next person yg berjaya dpt payung ajaib kaler biru tu, ialah ayu, my coursemate. Then aku pulak selamat tiba ke dalam stor jubah. Aku curi masa scan barisan tu untuk cari memana kengkawan, and aku nampak mai, so aku pinjamkan payung caltex yang besar itu. And then aku perasan queue mmg sgt panjang. And ada dua barisan sebenarnya. Barisan yg super panjang itu adalah utk degree student, yg lagi satu (barisan yg ramai orang tak perasan kewujudannya) adalah utk diploma, master and phD. So aku buat lagi satu kerja amal. Aku amik kertas and pen, aku tulis kata kata pesanan penaja.
" Sila beratur di barisan yang betul. Terdapat dua barisan menuju ke stor pusat. Barisan yang panjang adalah untuk pelajar degree, manakala barisan yang lagi satu ialah untuk diploma, phD and master. Tolong pass kan kertas ini ke belakang"
And di situ aku lukiskan peta sket, kedudukan barisan barisan yg ada. Aku paskan ke sorang budak cina ni, and suruh dia paskan ke belakang, dengan harapan, dorg aware yg sbenarnya ada dua barisan, bukan satu barisan. Sian pulak kalau makcik pakcik master phd dok beratur panjang, sedangkan itu bukan barisan dorang.
Sementara tunggu turn dapatkan jubah, aku sempat berborak dgn budak laki depan aku. Nama dia aku terlupa nak tanya. Tapi cukup ramah tamah, and pandai begurau. So kami asik berbual la, sangat seronok. Sedar tak sedar, sampai la giliran aku amik jubah. Aku diberi jubah saiz S. Aku dah la kemetot. Elok sangat la dapat S. Aku tamo M, kang jadi hip hopper sesat lak aku ni. Pastu, tunggu wati n su setel. Kami menuju ke parking lot and gerak untuk lunch.
Oh yer, ketika kami bertiga berjaya memegang beg jubah memasing, jam menunjukkan pukul 11.40am.. LAMAAAA giler. Lenguh kaki tak terkata. Harap maklum =)

3 Comments:

Blogger rasso said...

uyoooo.... manyak panjang oooo... hahhaa... uplah sikit gambo... ehehe.. gambo enset pun oke... :P

10:48 PM  
Blogger Nazmy Mohamed said...

slamat berkonvokasi ya!hoping dat u will hv the most cheerful & memorable day...sori no flowers lah dis time, but i'll think of sumthing lah to giv u...cheerio!

11:29 PM  
Blogger kakok said...

thank you!! not only sbb tlg amekkan payung and beli teh ais td...but for everything...for being friend, for being a listener and for being yourself! that's make you a special friend to me..!!

1:54 AM  

Post a Comment

<< Home