Saturday, November 17, 2007

Good To Be Home


Yes. Gue berada di ghumah ayah bonda. Seawal 9.15 pagi tabah menanti bus supernice di Sri Putri. 10 pagi barulah nampak muncung bus tu dari kejauhan. Perjalanan ke shah alam tak terasa lama mana, mainly because aku terlentok tidor je. Ada jugak berbalas sms dgn beberapa kawan. Then sambung tidur. Sepanjang perjalanan, penumpang dihiburkan dengan tayangan citer The Green Mile (buipren aku berlakon, abe tom hanks). Sedar sedar dah tiba di Nilai, and aku tahu tak lama lagi tiba la aku di station bus seksyen 17 shah alam. Sampai je station bus tu, abg aku dgn kawan dia tunggu. Seronok borak borak.

Sampai kat rumah je. Papa datang kat aku, saying sorry sbb tak sempat nak buat roadtax etc. Aku cakap takpe. Nanti post laju je, small matter. Then salam tangan mama, mama lak terbatuk batuk. Kuat batuk and sakit tekak dia, suara pun hilang hilang. Sian mama. So tadi aku mintak abg aku drivekan aku ke bank and ke pharmacy. Ke bank utk keluarkan duit roadtax n insurance kete. Then ke pharmacy belikan ubat batuk n ubat sakit tekak.

Sampai je rumah, aku serahkan duit kat mak and aku suruh mak aku teguk sket ubat batuk tu. Then aku intai la dapur and meja makan. wow! Ada RENDANG AYAM. Huhuhuhu. Seronot nye nak membelasah. Cepat cepat cuci tangan and amik nasi, makan dengan rendang ayam. Seronok tak terkata memandangkan raya tempoh hari aku langsung tak dpt merasa rendang masakan mak aku. Lepas jugak rindu dan takde la aku kempunan lagi.

Kakak aku takde. Dia ada family day kat PD. Esok tghari dia cuba utk pulang seawal mungkin, dia nak hantar aku ke bus station. Lama jugak bergayut dgn dia petang tadi. Bincang memacam termasok makan malam sekeluarga during arijadi papa nanti. Tak sabar nak dok dgn family semula =) Tak tahu la pas abis blaja bakal bekerja di mana. Harap tak begitu jauh dgn family.

Hehe right, kat sini aku tempekkan satu lagu bertajuk Kuliah Pagi by Harapan Jaya. Album Demi Ibu Pertiwi. Dengar lirik nye buat aku tergelak. Teringat gak la kes kes aku terlewat pi kelas. Kes tidur lewat, tapi ada kuliah pagi. Mampos terlajak tido lak. And tetiba teringat lak kes coursemates lelaki yang mengalami masalah ni gak. Kalau tetiba dorang dok blakang kelas and tak bercakap ape tu, tandanya tak sempat gosok gigi ape la tu haha. Adei teringat abe sorang kat batu pahat tu kehkeh. Alrite. Selamat mendengar.


1 Comments:

Blogger kakok said...

uhuk2..asyik kite je dok ingat2 kat dia kan? hrp2 dia tetap akan ingat kite walau batu pahat x banjir..kekeke :p

plan nak picnic kat pantai mcm x jadi je..bdk2 yg abeh exam dh sibok nak blk umah..org ngan ir akan ke KL, nana ngan su jgn gi picnic berdua2an tau..x aci!! kalau pun tmpt picnic itu hanyalah tasik utm (^_^)..janji eh!!

1:52 AM  

Post a Comment

<< Home