Tuesday, January 08, 2008

Korek Lagu Lama

Aku kebosanan, maka menggodek godek segala jenis lagu yang ada dlm laptop ni. Terus, terjumpa lagu lama yang satu ini.

Mgkin sebahagian besar yang view blog aku ni tahu aku pernah mengaktifkan diri dengan band satu masa dulu. Nama band pun diambil sempena nama samaran aku. Nothing much yang aku boleh katakan, xcept kami tertubuh secara tak sengaja disebabkan keadaan. Bermula dengan lagu cover, kemudiannya dihentam hebat kerana asik bawak lagu cover. Diasak untuk come up dgn lagu sendiri, maka terciptalah lagu Takkan Pernah, Berakhir Sudah dan Terbang Sayang. Ada lagi lagu dalam pembikinan, tapi semuanya tergendala gara-gara beberapa faktor yang aku malas nak citer pepanjang. InsyaAllah ada rezeki, kami sambung hasilkan lagu, and mgkin satu hari nanti akhirnya kami dpt hasilkan demo =P Time tu ntah aku dah ada brapa anak la agaknya haha.

Tapi tak ramai yang tahu tentang kewujudan vocalist lelaki di dalam band ini. Initially, kami tertubuh untuk membantu kawan, dan kesemuanya lagu yang kami bawa adalah lagu cover. Aku cuma pernah nyanyikan lagu cover Karma. Tapi tak ramai tahu, ada insan bernama Hazeem, geng kami juga, yang sempat menyumbangkan suara untuk pembikinan cover songs yang lain. Lagu yang dia nyanyikan, Semua Tak Sama dan Sesuatu Yang Tertunda. Both are Padi's songs. And our guitarist, Syamil pun pernah nyanyi satu cover song, Aku cinta kau dan dia =)

For the time being, aku tempekkan lagu yang Hazeem nyanyi.Cover song yg lain aku bagi dgr waktu lain lak. Suara dia sedap. Aku teringin nak bikin satu lagu utk nyanyi berdua dgn dia. Mudah mudahan one day dpt la berduet dgn incek Hazeem. Selamat mendengar.




P/s: aku sgt rendu kawan pj aku. 18hb aku pulang ke pj. Yeay!

4 Comments:

Blogger kakok said...

terbang sayang best!!

p/s gi balik ambil berkat dr izel ke?? hehe bw blk sini sikit.. :)

6:58 PM  
Blogger :+:CikPayung:+: said...

ngeee..chait.. amin amin..puh kiri puh kanan... mudah mudahan tahun baru membawa pembukaan yg best utk hari hari yg akan datang..amin amin..

11:01 PM  
Blogger Azhar Ahmad said...

Puan payung....

Saya baru terjumpa blog aktif anda. Tu lahhh, banyak blog sanagt... Ahahahhahah

6:53 PM  
Blogger :+:CikPayung:+: said...

adei abg azhar.. kata katamu menusuk je rongga peparu ku ngihihi =D

7:37 PM  

Post a Comment

<< Home