Saturday, January 26, 2008

Projek Malam Hari

Hari ini, pagi ku habiskan masa di makmal. Tengahari ke cafe k9 utk santapan tengahari, dimana satu kejadian yang agak mencuit hati berlaku. Seorang warga indonesia (seorang student, juga seorang ibu) pergi ke cafe membawa anak lelakinya yg aku kira berumur sekitar 5 tahun. Apa yang menarik, meja makan yg kakok, agnese dan aku duduki, telah bertambah bilangannya bilamana adik kecil tu berkeras hati mau dok di seat yg kosong lagi satu tu. (satu meja ada empat kerusi). Setibanya aku di meja, membawa makanan, kelihatan adik tu sedang sedaya upaya menghirup air teh ais di atas meja kami. Dahaga agaknya. Yg lawaknya, adik ni buat selamba je, ikut suka hati dia je, main redah hirup, walaupun itu air kami. Lagi haru bila tangan dia laju je kidnap ayam kakok hehe. Kami lak mcm huru hara nak handle budak ni, sbb dia tak bercakap, action speaks louder than word sungguh. Namun kami terhibur regardless of what he did.

Petang aku ada meeting bersama committee postgraduate society. Dua jam meeting, aku rasa sgt tepu, bilamana terlalu byk perkara dibincangkan.Hopefully next time limit meeting kepada 1 jam, aku kira 1 jam sudah cukup utk bincangkan agenda lepas, follow up, bincang hal baru, assign kerja baru.

Pulang dari makmal. Golek mayang di ghumah. Kemudian selepas maghrib gerak ke tebrau city. Yaaaa, sweeney todd dan cuci menanti kami.Overall yang aku mampu katakan, cerita sweeney todd agak kejam! Budak budak jgn tengok. Aksi kejam berleluasa. Tapi aku suka kepada grafik dan sinematografi nye, the fact that itu musical drama, buatkan aku syok je layan. Tang lawak tu mmg lawak, tapi tang kejam tu buat aku rasa nak muntah pun ada, nak pecah jantung pun ada. Tapi when we talk about lawak, CUCI mmg best sgt. Lawak gegila. Takde la lawak bodoh. Begitu bersahaja, namun ada byk msg. Kelibat and character dorang agak byk reflect reality attitude org persekitaran. (eg, hero dan musuh berlawan mata, kunun gangster abis la nak gadoh rebut perempuan, lawan punye lawan, musuh terkelip mata,hero leh lak cakap, ko kalah, ko kelip mata hahaha) rosak betul mood gangster tu. Aku nak beli dvd dia nanti. Ngee..

Byk menanti di pawagam. Aku rasa dua minggu skali tengok wayang kot pas ni hehehehe..kan kakok kan kan? =)

6 Comments:

Blogger kakok said...

ha ha ha..part tu yg paling kelakar sekali rasanya..ni la yg wati tany nana masa dlm kereta on the way back tu..diorg berempat tu mmg secocok bersama! suka juga watak awie..dulu layan novel dlm BPC, kali ni pandai masak plak.

2 mggu sekali eh?? boleh je..tiap2 mggu pun xpe [^^]..walaupun berdua je..ok je :)

p/s tunggu dunia baru and kami the movie plak :p

2:00 PM  
Blogger Azhar Ahmad said...

Malam ini giliran kami pula

Gabriel, Meet The Spartans (Sneak Preview), dan CloverField.

Ahahahhah

3:32 PM  
Blogger :+:CikPayung:+: said...

kakok : wuhu.. ahli kedua dah setuju..harus tanya pada ahli ketiga pulak..kak su!...

abg azhar : uhuks.. spiderwick bakal keluar.. narnia bakal keluar.... byk ni ..harus merancang masa depan... mgkin kita leh rancang tengok wyg bersama..the more the merrier gitu.. =D la la la la

4:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

Avanza,

nak ikutttt....

10:35 AM  
Blogger A t i Q a h said...

mak budak tu tak marah ke?
nak tgk kuki...uhuk3

1:42 AM  
Blogger :+:CikPayung:+: said...

atiqah : hehe mak budak tu mintak maaf sgt sgt..tapi anak dia tu agak di luar kawalan la gak hehehehe

11:23 PM  

Post a Comment

<< Home