Monday, February 25, 2008

Kembali Bertinta

Emank lama bangat aku ngak update ini blog. Serious gila lama aku tak update. Bukan kerana tiada koneksi di rumah, tapi kerana tiada sebarang perasaan untuk bertinta.Terlalu banyak perkara yang berlaku. Untuk aku ceritakan secara detail di sini, aku rasa tak larat. I'll try as hard as i can to make it short la eh. Kiranya mcm summary bagi apa yg terjadi.

Aku pernah inform dlm previous post, yg aku sudahpun menukar tajuk project kan? Yerp, and now aku agak berjuling mata memantapkan diri untuk lebih memahami fundamental elements dlm few things yg aku perlu cover, such as thermodynamic studies and mechanisms di dalam membrane formation. Nuff said.

Di dalam huru hara kehidupan aku di sini, aku diperlukan (atau lebih tepat, diwajibkan hadir) ke research & methodology course yang dibuat oleh Research Management Centre. Sekadar pergi and tadah telinga je la. Ada yang menarik, ada yang buat aku nguap nguap. Overall, input input yang bagus utk diserap dlm kepala. Byk membantu utk carry out project dgn lebih bagus dan systematic. During the fourth session of course tu, aku dan memek melarikan diri ke pusat tusyen di taman universiti, utk hadiri temuduga terbuka.

A day later, aku dihubungi, dan diminta lapor diri di pusat tusyen berkenaan, utk diberi briefing.Berdebar, tak sangka dpt. Rezeki barangkali, alhamdulillah. Tambah duit poket. Cumanya, aku tiada pengalaman mengajar, pula dipilih untuk memikul tgjwb sbg guru sambilan di pusat tusyen, aku perlu serious and pegang amanah utk didik anak anak (or adik adik) tu dgn lebih bertanggungjawab. Kelas yg dijadualkan kepada ku hanya on Monday and Saturday. But sekali sekala jika perlu menggantikan kelas lain, aku akan dipanggil. So far, ok la, cuma aku masih mencari cara terbaik utk menyampaikan ilmu dgn lebih berkesan pada adik adik yg kecil tu hihi. Go go go cikgu nana! You can do it.

Aku tak hantar lagi buku buku spm kezen aku. Esok kena hantar!! Makcik aku dah tanye bila antar, sbb dia dah tertunggu tunggu. Hehe bertangguh tangguh, satu hapa pun tak jalan. Aiseh. Erm oh yer, tiket bus pun aku tak beli lgi nih. Cemana nih. Mau pangkah pangkah! =P iyo iyo je aku. Nanti balik umah, terbungkam je depan tv, bukan nye pegi mengundi.. Oppss! haha..

Tapi aku rindu rumah. Aku rindu family aku. I wanna go home, and spend some quality time with them. Rasa kosong pula dok sini lama lama. Jiwa kabus ribut je. La la la la..kerja sampai lobam la la la la.

10 Comments:

Blogger Azhar Ahmad said...

Kamu dah homesick ni....

12:23 AM  
Blogger kakok said...

nak balik jugak. biar sampai umah pagi, petang dah kena bertolak ke bangi, biar hanya beberapa jam sahaja ada dekat umah, tapi tetap nak balik. rindu sama dinot + amar kecik :)

nak nangis boleh?

1:06 AM  
Blogger :+:CikPayung:+: said...

abg azhar : yaaa rumahsakit..ya ya (direct translation)

kakok : are you hokei? u looked moody thruout the whole evening.. sabar eh.. nanti kita pergi beli tiket k? =) then kita balik umah and spend some good time dgn family..love ya kakok..

1:41 AM  
Blogger kakok said...

i'm okeh, dont worry! cuma, sometimes.. prefer untuk berdiam diri daripada berkata kata dan kepala jadi lebih serabut..xde apa okeh :)

sorry and thanks jugak..

8:40 PM  
Blogger :+:CikPayung:+: said...

kakok : itu tandanya, kena pi tengok wyg tu.. we should go out and have some fun..altho it doesnt really solves anything, but kita akan rasa ok sket lepas tu kot =) jom!

12:43 AM  
Blogger faizsaaid said...

Wahai tuan puteri Cik Payung, Kembang Melambung , patik berasa gembira apabila tuan puteri cik payung kembali bertinta. Sesungguhnya ramai yang ingin mengetahui perkembangan tuan puteri cik payung. Ampun Tuanku!! (dalam posisi duduk menyembah seperti laksamana hang kebun)

6:59 AM  
Blogger -fAiZiQ- said...

wahh... jadi cikgu tuisyen. ngajar subjek aper? dulu saya pun cikgu tuisyen, tp x lama. 4 bulan jer... huhuhuh....

3:48 PM  
Blogger kakok said...

hari sabtu, after cikgu mengajar tuisyen boleh? step up + anak? ngee..heh!

ahad mau masuk lab, mau bersama anak2 di sana. bolehkah?

10:16 PM  
Blogger :+:CikPayung:+: said...

faiz : =) perkembangan begini aje la.. lama tak borak dgn awak yer.. apa khabar agaknya..my rumet told me that she saw u and talked to u di MTE tempoh hari =)

faiziq : hehe.. baru je dua minggu.. sy ajar tiga kelas.. bahasa melayu form one and darjah empat.. and english communication =) erm mencabar nyer.. lagi lagi kekanak riang darjah empat tu..

kakok : buley buley..ari ahad pung mau gerak ke makmal juga.. mau menyemai benih benih cinta di makmal =P

12:13 AM  
Blogger faizsaaid said...

jumpa iryati, iryati yang tegur,huhuhu segannya, ada jgk beborak ngan bebudak membrane kat MTE. saya ckplah saya kenal NANA hehehe.

6:43 PM  

Post a Comment

<< Home