Saturday, November 01, 2008

Anuar Damia S

Salam

Hari ini, rumah ada penghuni baru. Namanya Anuar Damia S. Iryatot yang bawak dia duduk sebumbung dengan kami. Kenapa nama dia Anuar Damia S? Hanya kami serumah jer yang tahu.
Tak sampai empat jam dia menghuni rumah ni. Sudah bikin rumahtangga kami kecoh. Mane nye tidak. Pukul 8.15 tadi gerak ke KipMart Tampoi untuk membeli barang rumah. Kami serumah gerak, tapi dia tak ikut. Bagi dia familiar dengan rumah baru.

Sepanjang perjalanan, Iryatot asik menyuarakan rasa terharu dan excited ada housemate baru. Sampai je di KipMart kami makan dulu, and kemudiannya membeli barangan rumah. Tepat pukul 10 malam kami tiba di rumah.

Iryatot masuk ke rumah dahulu, diikuti Sia, Aku dan kemudiannya Wati. Iryatot menjerit. Anuar Damia S dah terbaring atas lantai. Layu. Tak bergerak. Gelabah, Iryatot ke dapur amik sudu. Kemudian usaha angkat insan yang terkulai layu tu. Aku takeover Iryatot bila menyedari Iryatot nak buat attempt mengangkat dia guna sudu. Aku angkat dengan tangan, dan dengan lafaz Bismillah, aku masukkan dia ke teratak dia.

Alhamdulillah, Anuar Damia S masih bernyawa. Kelihatan biol biol senget senget berenang di dalam balang dia. Kesan tak cukup oksigen agaknye.

Aku pesan Iryatot, pi dapatkan dia pasangan. Iryatot tamo, katanya tak mau Anuar Damia S curang terhadap dia. Haha. Then aku cakap makhluk dijadikan berpasang-pasangan. Sian dia takde pasangan. Esok lusa dia jadi gay, aku salahkan Iryatot.

Moral of the story :-

1) Nak bela ikan, kena berani pegang ikan. Jangan coba angkat ikan dengan sudu atau garpu.
2) Agak agak la sket bagi nama kat ikan jantan haha.

p/s: aku tak suka bela ikan. aku suka makan ikan. alasan? sebab ikan takde bulu dan takleh diusap dibelai dengan penuh kasih syg.

5 Comments:

Blogger Puan Ninie said...

hehhhee
klakar laa cik payung
hope cik payung inagt kat kiter...
kiter penah 1 skolah dulu...

dap tul nama insan baru tue ek?
hehehhe...

kiter pun ader ikan gak.;p

11:49 AM  
Blogger :+:CikPayung:+: said...

cik shafinie ek..
thx sbb sudi singgah
nanti akan diupdatekan blog list

hehe nama ikan cukup glamer
tapi tak ske ikan sbnarnya
tapi ikan tetap comel

keep in touch

3:27 PM  
Blogger Puan Ninie said...

kenal pun..;p
hehehe...

best tau ader ikan...
but better ikan gapi...
kecik2 n cute...
colorful lagi...;)

10:23 AM  
Blogger Ah Zhu Wong said...

hahahahahahaha lawak lawak nama taknak kalah. ko pun dah ada ikan! menarik! hahahhaa. ko tgk la aku pun dah ada ikan ni hehe

8:45 AM  
Blogger Prof Azie said...

bo blajar ngan suardi cara2 nak bela ikan...:)

12:27 PM  

Post a Comment

<< Home