Friday, November 07, 2008

Main Masak-Masak or Masak Main-Main?

Salam

Korang pun tahu aku dah ada ikan (aku sendiri macam tak percaya aku bela ikan). Kes tersilap jantina tu telah pun selesai. Aku ke kedai tu dan tukar kepada ikan betina. Kali ni bebetul nye betina. So Icha Jantan telah dipulangkan ke kedai. And ikan betina sebagai gantian tu aku tetap kekalkan namanya, Alicia Damien X also known as Icha =) muwahaha.

Romentik romentik je Nuar dgn Icha. Tapi Icha tu cam garang ha. Aku pun tatau naper. Nak kata ikut tuan nye, aku ni takde la garang mane ngehehe. Takpe la, janji dorg bahagia.

Arini ke pusat tusyen. Anak anak murid dipecahkan kepada 6 kumpulan. Ada petandingan memasak. Tiga group masak meggi, tiga lagi buat sandwich. Yang meggi tu aku ok lagi la. Yang sandwich giler aku tak tahan tengok la, geli geleman. Sebab ape? Meh sini aku habaq

1) Masa potong roti, nak buang tepi tepi tu, dia tekan giler kuat roti tu, sampai berbekas jari jemari yg lima ketul tu. Alahai. Pastu siap tiup tiup lagi, konon nak bagi roti tu kembung semula.
2) Masa nak kupas telur rebus. Dia hentak telur tu kat meja, macam nak roboh meja. Giler ha, siap gelek gelek telur tu. Pastu lenyek lenyek, serius hilang selera.
3) Time potong timun, macam macam aksi. Timun giler tebal lak tu. Hehe ni student lelaki la ni, main belasah je potong. Tebal ada la dlm 0.8cm. Tercekik nak telan.
4) Sandwich telur dorang, ada yang lima tingkat. Aku rasa, bigmac pun kalah kalau nak dinilai dari aspek ketebalan. Pastu punye la sakan dorg tabur mayonis. Aku tak lalu sungguh la.

Sepanjang acara masak memasak, aku asik buat muka. Satunya, sebab tak selera. Keduanya, sebab terkejut dgn aksi aksi dorang. Ketiga? Sebab aku risau dorang pegang pisau. Ada satu budak ni, darjah dua, dok potong roti sambil gelak gelak pandang tempat lain. Risau betul aku. Main suka suka je. Ada dak lelaki, pegang pisau and tikam tikam telur rebus, macam saiko giler. Takut betul aku.

Haha. Giler la. Pengalaman tengok bebudak tu masak and buat sandwich. Takleh lupa. So esok, giliran aku dgn Puan Zarina pulak yg buat. Puan akan tunjuk dorg cara memasak meggi yg betul. Dari mula masukkan minyak sampai la nak hidang. Aku lak tunjuk camne buat sandwich tanpa buat orang rasa geli nak makan hehe. Pastu, at the end of the session, semua dpt makan insyaAllah.

p/s: aku seronot betul la dikelilingi bebudak kecik ni. terasa cam muda belia =D

2 Comments:

Blogger mizzninie said...

ni utk subjek pe ni?
ekonomi rumah tangga ke?
hihihi

2:36 AM  
Blogger :+:CikPayung:+: said...

budak budak tu dah abis peperiksaan akhir tahun. so isi masa lapang dorang di pusat tusyen tu dgn aktiviti tambahan cam gini la. this weekend am going to take them to ayer hitam, jalan jalan cari jalan. huhu

sy mahu pulang! ketemu sama rakan pj. kangen bangat

11:09 AM  

Post a Comment

<< Home