Thursday, January 15, 2009

Bulan Pertama 2009

Assalamualaikum

Tidak banyak yang ingin diperkatakan. Yang nyata, hati aku semakin remuk melihat keganasan dan pencabulan yang berlaku di bumi Palestine. Begitu banyak nyawa terkorban dalam mempertahankan tanah mereka. Ya Allah, kau berikanlah kekuatan dan kemenangan kepada para pejuangMu di Palestine. Jikalau mereka gugur, gugurkanlah mereka sebagai golongan yang syahid di jalanMu. Amin.

Sedih mengenangkan negara-negara Arab seperti acuh tidak acuh dengan apa yang berlaku di depan mata. Seolah-olah melihat ahli keluarga sendiri dirogol dinodai depan mata, tapi tidak dipedulikan oleh adik-beradik yang lain. Setiap hari, setiap kali aku sentuh laptop, perkara pertama yang aku pastikan aku lakukan ialah melayari website palestinkini agar aku tidak ketinggalan dengan apa yang berlaku pada saudaraku di sana. Hiba. Sebak. Setiap kali melihat gambar gambar dan membaca segala laporan di situ, itulah yang aku rasa. Terus terang, aku tidak berapa sanggup menatap gambar-gambar itu lama-lama.

Haih

/me rasa sedih

6 Comments:

Blogger Qudwatun Hassanah said...

Assalamualaikum.

Saya dah tak berdaya nak dengar atau baca berita tentang Palestin lagi. Ditambah dengan tekanan dalam kehidupan sendiri, saya sangat letih jadinya... Hanya berdoa setiap kali teringat dan buat apa yang saya mampu. Cik Payung masih kuat lagi hatinya...

7:00 PM  
Blogger Yazid Husain said...

berdoa dan berusaha apa yabg kita mampu

10:52 AM  
Blogger Yazid Husain said...

This comment has been removed by the author.

10:54 AM  
Blogger rAihAnA said...

our hijr year began with something unpleasent; the gaza conflict. looking at the suffering and homeless palestinians i felt really broke inside. imagine they were living happily a day before and all the smiles were just gone when israel called out for war the next day. the bombs, air strikes, missiles mixed with thunder of tank fire had burned down gaza. there were bodies everywhere and the hardest part was to see the blood smearing all over kid bodies. UN didnt put effort to come out with resolution in the early days of attacks! until then, they urged israel to a ceasefire but of course this party would not backed off and the ceasefire had come to a stalemate.everybody knows UN is just a puppet of israel best ally, US. they vowed to bring the world justice but what we have is dead muslim bodies. israel has waited so long to conquer gaza. this time israel wont give it up easily.
are we going to stay and watch our palestinian brothers and sisters losing their home?
the best we can do is to boycott israel products besides dua and donation to the palestinian..

*ehe, tak sedar plak terbyk comment*

9:42 AM  
Blogger mizzninie said...

today in the news, prime minister israel said that they apologize for what had happened., They dont mean to kill the public esp the kids..hello...dorg ingat kite ni buta agaknye..yg depa pi serang sekolah n hospital tu mende..i wish i can shoot him to death..
tp takat kite ni je yg bersuara x guna gak..negara arab yg besar tu dok diam je..sibuk dgn megastructure die je. sedare mare die yg kat palestin tu kene bunuh mcm kite bunuh nyamuk je..
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh mereka.. Amin..

3:54 AM  
Blogger :+:CikPayung:+: said...

Ain: senjata kita semestinya doa.. jgn pernah berhenti berdoa..

Yazid : insyaAllah...sama samalah kita

cik rai: hihi serius byk cik rai taip..thanks..usaha boikot bukan sekadar skrg, usahakan sampai bila bila..hehe insyaAllah

ninie: amin..mereka yg gugur di sana, insyaAllah syahid di jalan Allah..dah dijanjikan syurga..untungnya para syuhada..

1:16 AM  

Post a Comment

<< Home