Saturday, January 24, 2009

Yang Terjadi

Assalamualaikum

Alhamdulillah. Israel mengumumkan gencatan senjata. At least buat masa terdekat, tiada lagi kedengaran berita yang amat memilukan. Pun begitu aku percaya, gaza dan warga palestin masih memerlukan bantuan kita semua untuk memulihkan keadaan. Mari kita sama-sama menyalurkan bantuan!

Obama pun sudah selamat bergelar Presiden US. Aku mengharapkan dia tidak seperti Bush. Dia menjadi harapan sekalian komuniti di seluruh dunia. Mudah-mudahan, dengan asal usul dan kedudukannya, dia dapat sedikit sebanyak memulihkan hubungan antara negara serantau dan juga mengembalikan keyakinan rakyat pada pucuk pimpinan negara sendiri. Juga tak lupa, agar dunia mula berasa yakin dan hormat pada US kembali.

Oh yer. Agak lewat aku mengucapkan ini. Tapi, better late than never, kan? Tahniah buat Adwa dan Man di atas pertunangan kalian. Harapan aku, urusan kalian dalam membina rumahtangga akan dipermudahkan. Jangan lopa jempot aku yer =)

Ucapan selamat harijadi yang ke 24 juga aku tujukan buat Cik Raihana yang jauh di mata, dekat di depan skrin hihi. Dia sambut besdaynya pada 23hb January 2009. Mudah mudahan perjalanan kita juga dipermudahkan dalam menamatkan pengajian kita ek ek ek =) Oh yer, hari ini pula, harijadi cousin aku, Warith Aifa atau lebih dikenali sebagai Addin ( asalnya makcik aku nak namakan dia Hafith Addin, tapi tak jadi, but melekat nama Addin tu sampai sekarang). Dia sudah pun berumur 14 tahun. Dan esok, 25hb January 2009, harijadi Incek Kamarul tercenta, yakni banglong yang kukasehi hehe. Cewah. Happy birthday yer banglong. Ni advanced sket. Esok aku sms ko pulak.

Berita dari keluarga pula. Kami mempunyai ahli keluarga yang baru. Rumah aku kini acapkali kedengaran suara tangisan baby yang mahukan susu. Mama tak abis-abis mengadu, penat menjaga anak kecil siang malam. Haha nak cucu sgt kan? Ni la waktunya nak prektis jaga baby. Al kisah, ada seekor anak kucing ditinggalkan ibunya. Malang sekali, ianya cacat penglihatan. Tidak tahu ke arah mana mahu pergi, maka diambil oleh keluarga aku utk dijaga. Mama bilang, persis menjaga baby baru lahir. Kadang kadang pukul satu pagi mama perlu bangun utk berikan dia susu (susu kucing yang dibancuh dan di letak dalam botol susu khas). Mama bedungkan anak kuceng ni, supaya dia tak meronta-ronta, dan susukan macam menyusukan anak kecil. Menyedari mama seorang yang sangat tidak menyukai kuceng, aku tak boleh membayangkan ketabahan mama berdepan dgn anak kuceng yang seekor ini. Kakak bilang, barangkali anak kuceng ni dah anggap mama sebagai ibunya. Sebab setiap kali dia terbau mama, dia akan bising yang amat sangat. Dan dia akan dok diam dgn mama jer. Dengan orang lain dia meronta. Hehe. Sekian je la kisah adik baru aku.

Supervisor aku dah dinaikkan pangkat. Bergelar Prof. Yuhu yuhu! Yabeda bedu! Teruja sekali mendengar khabar berita itu. Tetapi gerun jugak. Dimaklumkan, panel viva kami semua bakal bergelar Prof keseluruhannya. Tak ke gerun? Kalau sebelum ini, jika supervisor bukan pangkat Prof, hanya satu panel viva sahaja yang perlu berpangkat Prof. Sikarang, semua kena Prof. Selamat la kena paku paku centa yang menusuk kalbu hehe.

Sekian. Salam

1 Comments:

Blogger Prof Azie said...

habis la korang waktu viva nanti.tapi x seteruk akak viva kot..huahuahua..

1:18 PM  

Post a Comment

<< Home