Thursday, April 02, 2009

Kosong = Empty

Dengan Nama Allah, Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

Assalamualaikum.

Maaf.

Lama tidak update.
Lama mendiamkan diri.
Lama memendam rasa.
Lama mengolah fikiran.
Lama tak jenguk blog sahabat lain.
Lama tak mengambil tahu apa berlaku pada kamu kamu.
Lama tidak ketemu sahabat PJ. (Aku rindu sama kamu semua)

Maaf.

Lewat beberapa hari.
Tak banyak aku rasa.
Ditambah ditolak dibahagi didarab.
Ini yang aku rasa.
Kosong.
Sepi.
Sedih.
Takut.

Nak bercakap pada orang pun.
Tak reti nak jelas macam mana.
Aku mengadu padaNya.
Kosong terasa terisi. Alhamdulillah.
Sepi berganti aman untuk aku ingat Dia. Alhamdulillah.
Sedih bertambah sedih, kenangkan diri serba hina dina. Alhamdulillah.
Takut berkali ganda tambah takut, sebab banyak dosa. Alhamdulillah.

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.
Kosong itu membuat aku berfikir. Tentang tgjwb dan sebab musabab perkara.
Sepi itu membuat aku mencari. Mengenali Pencipta dan ciptaanNya.
Sedih itu menyedarkan aku. Banyak kekurangan aku, baikilah wahai Diana.
Takut itu menginsafkan aku. Bertaubatlah, selagi pintu taubat terbuka luas.

Ok.
Itu jer yang aku nak cakap.
Cebisan perasaan aku yang masih tersisa.
Agar kamu kamu yang mengambil berat (sekiranya ada), tidak terlalu lama tertanya tanya akan ape yang terjadi pada aku yang lama sangat diamkan diri.

I hope that Allah will always forgive me for everything I have sinned.
And Allah don't make me a long sinner.

Assalamualaikum.

9 Comments:

Blogger faizsaaid said...

salam, haritu saya ada jumpa wani ardy.

kita selalu perlukan pengisian.

9:43 PM  
Blogger Yazid Husain said...

kosong

kosong?

kosong??

12:33 AM  
Blogger Prof Azie said...

terkejut bila datang lab melihat perubahan nana...alhamdulillah

4:22 PM  
Blogger Nazmy Mohamed said...

prubahan?ker penghijrahan... :-)

11:26 PM  
Blogger Fairuz said...

from zero to zeros

3:25 AM  
Blogger Nazmy Mohamed said...

nana the zeroriser...ke zerorizer...whatever!:p

11:09 PM  
Blogger -fAiZiQ- said...

salam.
samalah kiter dh lama tak update blog... huhuhuh...

12:52 PM  
Blogger yana said...

cmne nak wat blog eh?

11:41 AM  
Blogger -fAiZiQ- said...

Salam...

Wahhh... lg lama dr sy yg x update blog.. huhuhuh...

1:30 AM  

Post a Comment

<< Home